בתחילת שנת 2014 עליתי לראשונה על אופניים חשמליים, רציתי לראות על מה מדברים. את הקטנוע השארתי בחנייה מקורה ברחוב המסגר בבניין המשרדים בו אני עובד בידיעה שלא ירחק היום שאצטרך לנסוע לקצה השני של תל אביב ( לאוניברסיטת תל אביב ) לפגישה מכופתרת ואצטרך כלי מהיר יותר.
כעבור חצי שנה או קצת יותר פרסמתי ומכרתי את הקטנוע, מפני שנמאס לי לרדת פעם בשבוע ולהניע אותו כדי שלא יתייבש.
האופניים כיסו לי את כל העיר, חסכו לי זמן, הקלו את חווית ההתארגנות ליציאה ( מעיל, קסדה וכו ), אפשרו לי לשאת שני ילדים, דבר שאינו אפשרי בקטנוע גם אם היה זה חוקי. נחסך ממני הלחץ של האזעקה שהייתה מצפצפת מכל חתול שהתיישב עליו והכי חשוב, עברו הסיוטים והסכנות.
אבל באתי לדבר פה על כסף וזמן ששוה עוד כסף:

נתחיל בחשבון אמיתי של שקל ביחס לקילומטראז':

לקחתי להשוואה קטנוע ג'וירייד 125 ואופניים יוקרתיות ו 2500 ק"מ ממוצע שנתי נמוך.

קטנוע:

דלק: 700 ש"ח לשנה (לפי 7שח לליטר X 25 ק"מ לליטר )
ביטוח +-3000 שח לשנה
טיפולים +- 500 ש"ח לשנה
עלות הכלי +-15000 שח.
המספרים לעיל מופחתים מהמספרים האמיתיים של קטנוע סאן-יאנג ג'וירייד 125 סמק( הנפוץ ביותר בישראל). אבל תשארו איתי, זה רק יחזק את הנושא הבא

אופניים חשמליים:

חשמל: 150 ש"ח לשנה (לפי 1.5 שקלים ל 5 שעות טעינה עבור  25 ק"מ )
ביטוח: תאונות אישיות וצד ג' למחמירים: משתנה, אני אגזים: 1000 ש"ח לשנה.
טיפולים: 800 ש"ח לשנה, כולל החלפת סוללה פעם בשנה!
עלות הכלי 3000-5000 לכלי סבבה לחלוטין.

כמה כמה?

קטנוע: 4200 ש"ח ללא עלות הכלי
אופניים חשמליים: 1950 ש"ח לשנה ללא עלות הכלי.

עכשיו לאלה שלפעמים צריכים לצאת למחוזות רחוקים יותר במקרים חד פעמיים:
רכבת לחיפה עולה 70 ש"ח הלוך חזור. נסיעה אחת בחודש תעלה לכם בשנה: 700 שח.

בקטנוע, מעבר לסיכונים העלות תהיה בסביבות 70 שח לכיוון, ללא חנייה וללא פקקים בדרך... בשנה: 1400 ש"ח לשני הכיוונים...

יאללה, נסעתי